Instagram e rețeaua de socializare la modă. Platforma cumpărată de Facebook în urmă cu 6 ani a crescut atât de mult încât brandurile au considerat că e timpul să își mute locul de joacă în curtea plină cu utilizatori creativi (între timp, numărul acestora a trecut de 1 bilion).

Întrebarea vine de la sine: cu atâția utilizatori activi, cât de greu poate fi să crești audiența de pe Instagram? Brandurile care și-au concentrat eforturile pe Instagram au aflat destul de repede că utilizatorul de aici e mai puțin dispus să apese butonul de follow decât cel de pe Facebook.

Creșterea bazei de urmăritori de pe Instagram poate fi un proces frustrant, de lungă durată și, inevitabil, ajungi să te întrebi dacă această platformă e potrivită pentru business-ul tău.

Îți înțelegem frustrarea și, ca atare, suntem fericiți să împărțim cu tine 5 dintre metodele care te pot ajuta să treci cu bine peste zilele în care crezi că nu vei reuși să îți atingi obiectivele stabilite în strategia de promovare pe Instagram. Here we go:

1. Creează un calendar editorial

Calendarul editorial îți permite să gândești în avans. Postează conform unui calendar bine pus la punct și vei asigura consistența prezenței afacerii tale pe Instagram. Ai doar de câștigat dacă postezi zilnic (fie și câte 3-4 postări), cu condiția să nu vorbești prea mult despre serviciile pe care le oferi sau produsele pe care le vinzi – nu te îngrijora! mai multe despre această latură a promovării pe Instagram vom discuta într-un alt punct al articolului.

Obligația de a publica zilnic postări creative și relevante devine mai presantă atunci când numărul urmăritorilor e cel puțin egal cu un număr de 5 cifre. Partea bună e că stresul furnizării de conținut calitativ poate fi combătut cu eficiența planificării editoriale.

2. Răspunde la mesaje și comentarii

Conținutul original și creativ pe care l-ai postat pe Instagram stârnește reacții din partea utilizatorilor care și-au exprimat aprecierea printr-un simplu, dar atât de greu de obținut, follow. În această situație, e ideal să răspunzi la comentarii și mesaje.

Recomandarea noastră e să oferi răspunsuri care să întrețină o conversație benefică pentru business-ul tău. De ce punem accentul pe “conversație benefică”? Ceilalți utilizatori vor observa ușurința și rapiditatea cu care comunici, iar algoritmii Instagramului vor înregistra contul tău ca fiind activ și dispus să întrețină o conversație.

3. Evită să vorbești prea mult despre afacerea ta

Nu e greșit să vrei să vinzi pe Instagram. Cu toții ne dorim asta. Acesta e primul motiv al prezenței unei afaceri pe o platformă de socializare. Secretul constă, totuși, în subtilitatea cu care îți promovezi serviciile sau produsele. Alege să oferi audienței tale mai mult conținut util și relevant, iar rezultatele se vor observa în timp.

Ce presupune conținutul util? Spre exemplu, dacă deții un magazin online de articole sportive, poți să creezi un blog pe care să postezi frecvent sfaturi cu privire la alegerea încălțămintei potrivite pentru diferite activități.

Alte surse de inspirație pentru articolele postate pe blogul afacerii tale pot fi găsite în explicarea anumitor confuzii din domeniul de activitate sau în modul în care ai rezolvat problema unui client. Pe scurt, conținutul util și relevant le oferă celor interesați motivul care îi determină să apeleze la serviciile sau produsele tale.

4. Adresează-te audienței potrivite

Fiecare business are parte de povești atrăgătoare. Fiecare antreprenor poate să povestească despre începuturile afacerii, despre greutățile pe care le-a întâmpinat, despre motivația care l-a ajutat să depășească provocările și, bineînțeles, despre clienții pe care i-a întâlnit de-a lungul timpului.

Ei bine, toate aceste povești prezentate pe Instagram își pierd scopul dacă nu sunt adresate audienței potrivite. Dacă îți cunoști audiența, dacă îi înțelegi motivația, frica, nevoile și dorințele, sunt șanse extrem de mari ca baza de urmăritori să crească vizibil de la o zi la alta. Și aici nu va fi vorba doar de cantitate, ci de o audiență dornică să interacționeze frecvent cu postările afacerii tale.

Un brand autentic oferă experiențe memorabile audienței potrivite. Bonus? Cei mai activi critici se vor transforma în cei mai mari avocați ai brandului tău.

5. Optimizează contul de Instagram

Optimizarea contului de Instagram nu trebuie să țină cont doar de amprenta personală. E foarte important ca profilul de Instagram să fie unul ușor de găsit și de memorat. Alegerea username-ului ideal pare o misiune dificilă – ținând cont de faptul că multe dintre ele sunt deja luate – dar nu imposibilă.

Ține minte – clienții care te caută pe Instagram trebuie să aibă parte de o misiune ușoară:

  • alege un username succint și relevant
  • încorporează logo-ul în poza de profil
  • adaugă o descriere (Bio) scurtă și captivantă

6. Folosește-te de toate funcționalitățile Instagramului

Fiecare brand are propriul stil în Social Media. Cu toate acestea, e o mare greșeală să ratezi ultimele funcții lansate de Instagram și să nu le folosești în timp real.

Dacă obișnuiești să postezi conținut care a avut succes anul trecut, e posibil să realizezi că interesul urmăritorilor tăi a scăzut. Și nu e de mirare, căci publicul de pe Instagram e obișnuit să primească noutăți la intervale relativ scurte de timp.

Ca atare, continuă să urmărești tendințele și activitatea competitorilor tăi. O idee bună poate fi inspirată chiar și de un simplu story postat de unul dintre brandurile cu care “te lupți” în încercarea de a capta atenția aceleiași audiențe. Dedică timp activității de research cu scopul de a urmări care tip de conținut e mai popular și vei observa că baza de urmăritori e mult mai receptivă la postările afacerii tale.

*

În 2018, nu mai e suficient să strângi like-uri și urmăritori pentru a putea spune că ai creat o strategie de marketing de succes pe Instagram. Feed-ul unui utilizator a ajuns atât de încărcat de conținut încât, chiar dacă ți-a dat follow, e foarte posibil ca acesta să nu îți vadă o parte însemnată din postări. Așadar, ce e de făcut?

Algoritmii Instagramului favorizează postările în funcție de interes și de interacțiunea recentă a unui utilizator cu un brand. Ca atare, e destul de simplu: furnizează regulat conținut atractiv și relevant pentru urmăritori, iar rata mare de engagement va încununa strategia de promovare pe una dintre cele mai dinamice rețele de socializare.

Tu ce faci pentru urmăritorii tăi de pe Instagram? Ce metode folosești pentru creșterea audienței și, implicit, a ratei de engagement?

Articole recomandate

Continutul video – un must have in strategia pentru mediul online

News Feed-ul e plin de informatii, si ar fi pacat sa nu dai scroll. Nu-i asa ca de fiecare data cand ai telefonul in mana te gandesti la ce ar mai putea fi nou? Cu totii am trecut prin asta. Ne-am logat pe conturile de socializare pentru a fi la curent cu noile postari si […]

Citeste articolul

6 Reguli de baza pentru o pagina de Facebook optimizata corect

Ai hotarat ca este timpul sa fii prezent pe Facebook, si ai creat o pagina pentru afacerea ta. Asta este minunat, insa inainte de a incepe orice activitate, trebuie sa o optimizezi. Pentru a-ti contura o prezenta in Social Media respecta mai intai urmatoarele reguli.   Regula Numarul 1: Numele Cand vine vorba de gasirea […]

Citeste articolul

Instagram Stories – spune povestea ta prin 8 modalitati ingenioase de promovare

Instagram este o comunitate care graviteaza si se dezvolta in jurul povestilor vizuale. Cu un continut usor de distribuit si de inteles, este cea mai personala dintre platformele de social media si are numeroase alternative pe care le poti folosi pentru a te promova. Instagram Stories este una dintre cele mai populare functii si a […]

Citeste articolul

Comunica cu fanii tai si creste rata de engagement in Social Media

Clientii care se implica si interactioneaza cu tine in Social Media au o valoare unica, iar acest lucru iti ofera posibilitatea sa creezi o legatura semnificativa cu ei. Studiile ne arata ca cei care interactioneaza cu brandul in social media, cumpara cu 90% mai frecvent si cheltuiesc mai mult, comparativ cu cei care trec peste […]

Citeste articolul

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi afisata. Campurile marcate cu * sunt obligatorii